Tři druhy souladu

Minule jsme probrali hledání souladu mezi hodnotovou mapou a profilem zákazníka. Hledání souladu je proces vytváření hodnotové nabídky pro konkrétní produkty a služby, které odpovídají skutečně podstatným úkolům, obtížím a přínosům zakazníků. Úspěšná hodnotová nabídka reprezentuje soulad mezi tím, co firma nabízí , a tím, co zákazníci očekávají a požadují.

V reálném životě hledáme postupně 3 druhy souladu:

  1. Soulad mezi problémem a řešení (řešení pro daný problém)
  2. Soulad mezi produktem a trhem (trh pro daný produkt nebo produkt pro daný trh)
  3. Soulad v podnikatelském modelu (škálovatelnost a ziskovost)

 

Soulad mezi problémem a řešení (řešení pro daný problém: Problem-Solution Fit) je tehdy, pokud:

  • Máme důkaz o tom, že takový problém je skutečně palčivý a zákazníci ho nutně potřebují vyřešit
  • Máme takové řešení (ve formě hodnotové nabídky), které zákazníkům opravdu vyhovuje

Soulad mezi produktem a trhem (trh pro daný produkt nebo produkt pro daný trh: Produkt-Market Fit) je tehdy, pokud:

  • Máme důkaz o tom, že naše hodnotová nabídka vytváří skutečnou hodnotu pro zákazníky
  • Naše řešení je úspěšné na dostatečně velkém trhu

Soulad s podnikatelským modelem (škálovatelnost a ziskovost) je tehdy, pokud:

  • Máme důkaz, že naše hodnotová nabídka (hodnota pro zákazníka) je součástí funkčního, ziskového a škálovatelného podnikatelského modelu
  • Máme pozitivní cashflow (hodnota pro nás)

Příště se podíváme na zákaznické profily v B2B.

 

Václav Sušeň

aktivní investor a podnikatel s myšlením investora

 

PS: Pokud potřebujete pomoci a hledáte aktivního investora kontaktujte mně na www.vaclavsusen.cz

Václav Sušeň
aktivní investor podnikatel s myšlením investora
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů