Vícenásobný soulad

Pro fungování některých podnikatelských modelů potřebujeme propojení několika hodnotových nabídek a zákaznických segmentů. V takové případě musíme zajistit soulad mezi příslušnou hodnotovou nabídkou a s ní spojeným zákaznickým segmentem.

Podívejme se na dva příklady podnikatelských modelů:

  • Zprostředkování
  • Platforma

 

Podnikatelský model postavený na zprostředkování

Pokud firma prodává své produkty přes zprostředkovatele, má dva typy „zákazníků“:

  • Koncové uživatele (domácnosti – elektrické spotřebiče pro domácnost)
  • Zprostředkovatele (Elektroworld, Datart, …)

Pro oba musí nachystat specifický model hodnotové nabídky.

 

Podnikatelský model postavený na platformě

Tento model funguje pouze tehdy, kdy dochází k propojení dvou nebo více stran v rámci jednoho podnikatelského modelu. Platformy mohou být dvoustranné (pouze dvě strany, např. Airbnb: poskytovatel soukromého ubytování a cestovatel hledající ubytování) nebo vícestranné (více účastníků).

 

Příště probereme téma stejný zákazník, různé kontexty.

 

Václav Sušeň

aktivní investor a podnikatel s myšlením investora

 

PS: Pokud potřebujete pomoci a hledáte aktivního investora kontaktujte mně na www.vaclavsusen.cz

Václav Sušeň
aktivní investor podnikatel s myšlením investora
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů

  • Chcete dostávat užitečné rady a tipy pro podnikatele s myšlením investora? Jednejte jako aktivní investor a přihlašte se k odběru novinek!

  • Kategorie