Pro fungování některých podnikatelských modelů potřebujeme propojení několika hodnotových nabídek a zákaznických segmentů. V takové případě musíme zajistit soulad mezi příslušnou hodnotovou nabídkou a s ní spojeným zákaznickým segmentem.
Podívejme se na dva příklady podnikatelských modelů:
Podnikatelský model postavený na zprostředkování
Pokud firma prodává své produkty přes zprostředkovatele, má dva typy „zákazníků“:
Pro oba musí nachystat specifický model hodnotové nabídky.
Podnikatelský model postavený na platformě
Tento model funguje pouze tehdy, kdy dochází k propojení dvou nebo více stran v rámci jednoho podnikatelského modelu. Platformy mohou být dvoustranné (pouze dvě strany, např. Airbnb: poskytovatel soukromého ubytování a cestovatel hledající ubytování) nebo vícestranné (více účastníků).
Příště probereme téma stejný zákazník, různé kontexty.
Václav Sušeň
aktivní investor a podnikatel s myšlením investora
PS: Pokud potřebujete pomoci a hledáte aktivního investora kontaktujte mně na www.vaclavsusen.cz