Stejný zákazník, různé kontexty

Často se priority zákazníků mění podle kontextu. Proto je nutné kontext vždy zvážit před tvorbou hodnotové nabídky.

Proč je to důležité? V našem postupu tvorby profilu zákazníka hledáme jeho podstatné úkoly, které mají být splněny. Tím rozkrýváme jeho motivaci. Teprve pokud zvážíme kontext, dojdeme k tomu, že některé úkoly jsou mnohem podstatnější než jiné. To znamená, že kontext, ve kterém se zákazník nachází, mění úkoly, které se pokouší splnit.

Představte si zákazníka stejné restaurace v následujících situacích a přemýšlejte, jak kontext mění důležitost úkolů:

  • Oběd v pracovní době se spolupracovníky
  • Oběd se zákazníkem
  • Večeře – rande
  • Večeře s důležitým obchodním partnerem
  • Svatební hostina

Podle těchto kontextů se budou měnit znaky hodnotové nabídky příslušné restaurace.

 

Příště probereme téma stejný zákazník, různá řešení.

 

Václav Sušeň

aktivní investor a podnikatel s myšlením investora

 

PS: Pokud potřebujete pomoci a hledáte aktivního investora kontaktujte mně na www.vaclavsusen.cz

Václav Sušeň
aktivní investor podnikatel s myšlením investora
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů