Model hodnotové nabídky má dva základní prvky: hodnotovou mapu a profil zákazníka, mezi kterými hledáme soulad (product-market fit).
Hodnotová mapa popisuje vlastnosti hodnotové nabídky z podnikatelského modelu. Hodnotovou nabídku zpřesňuje z pohledu produktu nebo služby, řešení obtíží zákazníka a tvorby přínosů pro zákazníka.
Hodnotová mapa se skládá z těchto částí:
Profil zákazníka popisuje specifický zákaznický segment z podnikatelského modelu. Zákaznický segment popisuje z pohledu zákazníka a jeho důležitých úkolů. Zaměřuje na to, jaké obtíže řeší zákazník při plnění svých úkolů a na to, jaké očekává přínosy od případného řešení.
Profil zákazníka se skládá z těchto částí:
Soulad nastane v okamžiku, kdy hodnotová nabídka (produkty/služby, řešení obtíží a přínosy) odpovídá požadavkům zákaznického segmentu (zákazníci mají problém, který naše řešení pokrývá pro jejich důležité úkoly, přináší řešení jejich obtíží a poskytuje jim požadované přínosy).
Příště se zaměřím na úkoly zákazníků z profilu zákazníka.
Václav Sušeň
aktivní investor a podnikatel s myšlením investora
PS: Pokud potřebujete pomoci a hledáte aktivního investora kontaktujte mně na www.vaclavsusen.cz