Přínosy zahrnují funkční užitek, společenské výhody, pozitivní emoce a úsporu peněz.
Z pohledu výsledků a výhod lze přínosy rozdělit na:
Opět je potřeba přínosy co nejvíce konkretizovat! (např. nestačí pouze zjistit, že očekávají „lepší výkonnost“, ale potřebujeme zjistit, co to znamená přesně, např. „zlepšení výkonu o X“)
Ne všechny přínosy mají pro zakazníka stejnou váhu. Při analýze přínosů potřebujeme prověřit a ohodnotit přínosy na škále od „nutných“ po „příjemný bonus“.
Pokud pochopíme správně, jak zákazníci jednotlivé přínosy hodnotí mezi sebou, můžeme je lépe popsat v hodnotové nabídce.
Příště si ukážeme, jak prakticky vytvořit profil zákazníka.
Václav Sušeň
aktivní investor a podnikatel s myšlením investora
PS: Pokud potřebujete pomoci a hledáte aktivního investora kontaktujte mně na www.vaclavsusen.cz