Proč je řešení obtíží nezbytnou složkou hodnotové nabídky?

Další prvek hodnotové mapy je řešení obtíží, které popisuje, jak se  produkty a služby vyrovnávají se zákaznickými obtížemi. Detailně shrnuje, jak chcete eliminovat nebo redukovat to, co zákazníkům vadí před, v průběhu nebo po splnění úkolu, nebo jim v jeho dokončení brání.

Obecně platí, že zákazníky zajímají ty obtíže, které jsou pro ně prioritní (platí to zejména pro extrémní obtíže). To znamená, že nemusíte přijít s minimalizací každé obtíže, kterou jste identifikovali.

Na co se zaměřit? Jaké obtíže můžeme eliminovat? Naše výrobky a služby mohou pomoci s:

  • úsporami
  • lepším pocitem
  • nápravou nefunkčního řešení
  • těžkostmi a výzvami
  • negativním společenským dopadem
  • riziky
  • klidným spánkem
  • častými chybami
  • překážkami

Ne všechna řešení jsou pro zákazníka stejně podstatná. Při analýze potřebujeme naše řešení obtíží prověřit a ohodnotit na škále od „nutné“ po „příjemný bonus“.

 

Příště se zaměřím na závěrečnou část hodnotové mapy, a to na tvorbu přínosů pro zákazníky.

 

Václav Sušeň

aktivní investor a podnikatel s myšlením investora

 

PS: Pokud potřebujete pomoci a hledáte aktivního investora kontaktujte mně na www.vaclavsusen.cz

Václav Sušeň
aktivní investor podnikatel s myšlením investora
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů