Další prvek hodnotové mapy je řešení obtíží, které popisuje, jak se produkty a služby vyrovnávají se zákaznickými obtížemi. Detailně shrnuje, jak chcete eliminovat nebo redukovat to, co zákazníkům vadí před, v průběhu nebo po splnění úkolu, nebo jim v jeho dokončení brání.
Obecně platí, že zákazníky zajímají ty obtíže, které jsou pro ně prioritní (platí to zejména pro extrémní obtíže). To znamená, že nemusíte přijít s minimalizací každé obtíže, kterou jste identifikovali.
Na co se zaměřit? Jaké obtíže můžeme eliminovat? Naše výrobky a služby mohou pomoci s:
Ne všechna řešení jsou pro zákazníka stejně podstatná. Při analýze potřebujeme naše řešení obtíží prověřit a ohodnotit na škále od „nutné“ po „příjemný bonus“.
Příště se zaměřím na závěrečnou část hodnotové mapy, a to na tvorbu přínosů pro zákazníky.
Václav Sušeň
aktivní investor a podnikatel s myšlením investora
PS: Pokud potřebujete pomoci a hledáte aktivního investora kontaktujte mně na www.vaclavsusen.cz