Jaké úkoly řeší naši zákazníci a proč je to důležité?

Klíčovou složkou profilu zákazníka jsou úkoly, které se zákazníci pokoušejí zvládat ve svém pracovním nebo osobním životě.

Mohou to být:

  • úkoly, které dostávají a na kterých pracují
  • problémy, které řeší
  • potřeby, které chtějí uspokojit

Podstatné je sledovat tyto úkoly z perspektivy zákazníka.

Úkoly patří do jedné z kategorií:

  1. funkční úkoly (konkrétní úkol/problém: např. připravit prezentaci)
  2. společenské úkoly (snaha vypadat dobře, nebo získat moc či postavení: např. působit moderně)
  3. osobní/emocionální úkoly (touha po určité emoci: např. pocit bezpečí a jistoty)
  4. podpůrné úkoly (z pohledu nákupu, spotřeby a převodu hodnoty):
    1. nákupčí hodnoty (např. srovnávání nabídek, rozhodování, …)
    2. spolutvůrce hodnoty (např. zveřejnění hodnocení produktů, …)
    3. převod hodnoty (např. likvidace, převod k jinému uživateli, …)

Pro správné pochopení úkolů je potřeba zvážit kontext, ve kterém jsou vykonávány. Kontext může přinášet jistá omezení (např. telefonování během cesty: vlak, auto, letadlo, …) .

Ne všechny úkoly mají pro zakazníka stejnou důležitost. Při analýze úkolů potřebujeme prověřit a ohodnotit úkoly na škále od „důležitých“ po „nepodstatné“.

 

Příště se zaměřím na další část profilu zákazníka, a to na obtíže zákazníků.

 

Václav Sušeň

aktivní investor a podnikatel s myšlením investoraWatch Full Movie Online Streaming Online and Download

 

PS: Pokud potřebujete pomoci a hledáte aktivního investora kontaktujte mně na www.vaclavsusen.cz

Václav Sušeň
aktivní investor podnikatel s myšlením investora
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů