Jak se stát architektem vlastní firmy a jejího úspěchu?

Většina z nás má hrubou představu o tom, jak architekt navrhuje dům. Dům je ve své podstatě systém. Máte podobnou představu o tom, jak navrhnout systém zvaný „firma“? Už víme, že potřebujeme podnikatelský model!

A co představa o tom, jak takový dům podle návrhu a plánů architekta postavit? Zdá se vám to jednoduché nebo složité? A jak postavit systém zvaný „firma“ podle podnikatelského modelu?

Jak na to? Tak pojďme krok za krokem. Nejprve navrhneme podnikateský model z následujících 9 základních stavebních prvků:

  1. Zákaznické segmenty (homogenní skupiny zákazníků)
  2. Hodnotové nabídky (řešení problémů nebo uspokojování potřeb zákazníků)
  3. Kanály (komunikační, prodejní a distribuční)
  4. Vztahy se zákazníky (získání, udržení a růst zákazníka)
  5. Zdroje příjmů
  6. Klíčové zdroje (aktiva)
  7. Klíčové činnosti (aktivity)
  8. Klíčová partnerství (outsourcing)
  9. Struktura nákladů

Tyto stavební prvky propojíme do funkčního systému podle přiloženého obrázku:

BM pic

 

Pak tento model implementujeme v praxi. Samozřejmě, že ho také musíme pravidelně udržovat. Systém řídí firmu a vy řídíte systém!

 

Václav Sušeň

aktivní investor a podnikatel s myšlením investora

 

PS: Pokud potřebujete pomoci a hledáte aktivního investora kontaktujte mně na www.vaclavsusen.cz

Václav Sušeň
aktivní investor podnikatel s myšlením investora
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů