Produkty a služby z hodnotové nabídky pro zákazníky

Klíčovým prvkem hodnotové mapy jsou produkty a služby, jednoduše řečeno je to všechno to, co zákazníkům nabízíme v rámci hodnotové nabídky. Je to tedy to, co zákazníkům pomáhá dokončit jejich úkoly (funkční, společenské nebo emocionální) nebo jim pomůže uspokojit jejich základní potřeby.

Hodnotovou nabídku vytváří příslušné produkty a služby pouze ve vazbě na konkrétní zákaznický segment a jeho úkoly, obtíže a přínosy.

Hodnotová nabídka může být složena z následujících druhů produktů a služeb:

  1. Fyzické/hmatatelné (např. zboží, …)
  2. Nehmotné (např. copyright, …)
  3. Digitální (např. stahování hudby, …)
  4. Finanční (např. financování nákupu, …)

Ne všechny produkty a služby mají pro zakazníka stejnou hodnotu. Při analýze produktů a služeb z hodnotové nabídky je potřebujeme prověřit a ohodnotit na škále od „nutné“ po „příjemný bonus“.

 

Příště se zaměřím na další část hodnotové mapy, a to na řešení obtíží pro zákazníky.

 

Václav Sušeň

aktivní investor a podnikatel s myšlením investora

 

PS: Pokud potřebujete pomoci a hledáte aktivního investora kontaktujte mně na www.vaclavsusen.cz

Václav Sušeň
aktivní investor podnikatel s myšlením investora
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů