Klíčovým prvkem hodnotové mapy jsou produkty a služby, jednoduše řečeno je to všechno to, co zákazníkům nabízíme v rámci hodnotové nabídky. Je to tedy to, co zákazníkům pomáhá dokončit jejich úkoly (funkční, společenské nebo emocionální) nebo jim pomůže uspokojit jejich základní potřeby.
Hodnotovou nabídku vytváří příslušné produkty a služby pouze ve vazbě na konkrétní zákaznický segment a jeho úkoly, obtíže a přínosy.
Hodnotová nabídka může být složena z následujících druhů produktů a služeb:
Ne všechny produkty a služby mají pro zakazníka stejnou hodnotu. Při analýze produktů a služeb z hodnotové nabídky je potřebujeme prověřit a ohodnotit na škále od „nutné“ po „příjemný bonus“.
Příště se zaměřím na další část hodnotové mapy, a to na řešení obtíží pro zákazníky.
Václav Sušeň
aktivní investor a podnikatel s myšlením investora
PS: Pokud potřebujete pomoci a hledáte aktivního investora kontaktujte mně na www.vaclavsusen.cz