Po zvládnutí konceptu podnikatelského modelu jako celku a prostředí, ve kterém funguje, se v další minisérii zaměřím na návrh modelu hodnotové nabídky.
V minulé minisérii jsem se zaměřil na podnikateslký model (pomáhá nám vytvářet hodnotu pro naši firmu) a mapu prostředí (pomáhá nám porozumět kontextu, ve kterém naše firma/podnikatelský model funguje). V nové minisérii se zaměřím na jádro podnikatelského modelu a to je model hodnotové nabídky (pomáhá nám vytvářet hodnoty pro naše zákazníky).
Model hodnotové nabídky slouží k jasnému definování klíčových stavebních kamenů podnikatelského modelu: hodnotové nabídky a zákaznických segmentů. Model hodnotové nabídky tvoří:
Alex Osterwalder (autor podnikatelského modelu) vytvořil rovněž následující model:
http://www.businessmodelgeneration.com/downloads/value_proposition_canvas.pdf
Příště si tento model hodnotové nabídky popíšeme detailněji a zaměříme se na jeho komponenty: hodnotovou mapu a profil zákazníka.
Václav Sušeň
aktivní investor a podnikatel s myšlením investora
PS: Pokud potřebujete pomoci a hledáte aktivního investora kontaktujte mně na www.vaclavsusen.cz