Návrh modelu hodnotové nabídky – jádro tvorby podnikatelského modelu

Po zvládnutí konceptu podnikatelského modelu jako celku a prostředí, ve kterém funguje, se v další minisérii zaměřím na návrh modelu hodnotové nabídky.

V minulé minisérii jsem se zaměřil na podnikateslký model (pomáhá nám vytvářet hodnotu pro naši firmu) a mapu prostředí (pomáhá nám porozumět kontextu, ve kterém naše firma/podnikatelský model funguje). V nové minisérii se zaměřím na jádro podnikatelského modelu a to je model hodnotové nabídky (pomáhá nám vytvářet hodnoty pro naše zákazníky).

Model hodnotové nabídky slouží k jasnému definování klíčových stavebních kamenů podnikatelského modelu: hodnotové nabídky a zákaznických segmentů. Model hodnotové nabídky tvoří:

  1. Hodnotová mapa (tvorba hodnoty – soubor benefitů, které vytváříme, abychom přilákali zákazníky)
  2. Profil zákazníka (sledování zákazníků – soubor charakteristik zákazníků, které na trhu očekáváme, pozorujeme a verifikujeme)

Alex Osterwalder (autor podnikatelského modelu) vytvořil rovněž následující model:

VPC

http://www.businessmodelgeneration.com/downloads/value_proposition_canvas.pdf

Příště si tento model hodnotové nabídky popíšeme detailněji a zaměříme se na jeho komponenty: hodnotovou mapu a profil zákazníka.

 

Václav Sušeň

aktivní investor a podnikatel s myšlením investora

 

PS: Pokud potřebujete pomoci a hledáte aktivního investora kontaktujte mně na www.vaclavsusen.cz

Václav Sušeň
aktivní investor podnikatel s myšlením investora
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů